HET AMMA VERHAAL
Amma ontleent zijn creatieve energie aan het feit dat de naam moeder betekent in de informele Indiase taal. We hebben voor deze naam gekozen omdat we geloven dat deze kan dienen als een rijke inspiratiebron binnen het concept van een 'moeder' van creatieve ideeën. Zoals de naam al doet vermoeden, bestaat het merk uit een frisse compilatie van kledingcollecties die zijn geïnspireerd door de wereldwijde staat van cultuur. Het merk is afkomstig uit Griekenland in de noordelijke havenstad Thessaloniki, een lang gevestigd centrum van mode en textiel, waar momenteel design- en detailhandelsactiviteiten plaatsvinden.
BEDRIJFSACHTERGROND
Amma is misschien een nieuwe naam, maar het bedrijf erachter heeft een geschiedenis van bijna 30 jaar
detailhandel via bestemmingswinkels. In de suggestieve sfeer van onze winkels presenteren we een eclectische
merchandise mix bestaande uit kledingcollecties in gecombineerde outfits en diverse accessoires zoals sjaals, tassen en schoenen. De merchandise mix is afkomstig van kleine fabrikanten gevestigd in Europa en Azië, waardoor we na jarenlange samenwerking persoonlijke relaties hebben opgebouwd. Het eclectische begrip
van onze merchandise-mix leidde tot de gedachte om onze eigen collectie met diverse outfits te ontwikkelen, geïnspireerd door de op maat gemaakte aanpak die door onze klanten wordt gekoesterd. Het nieuwe element van het AMMA-label is gebaseerd op de perceptie van een nieuwe gevoeligheid die het idee van de mondiale staat van cultuur bevordert, maar in overzichtelijke vormen en minder decoratieve elementen.
ONTWERPPRINCIPES
De principes bij het ontwerp van onze assortimenten zijn doordrenkt met de hedendaagse notie van interculturele uitwisselingen. Mentaal en fysiek reizen onderstrepen de geest van het modelabel omdat reizen als kompas worden gebruikt in onze ontwerporiëntatie. Het eigentijdse element is verweven met een minimalistische ontwerphouding die wordt gekenmerkt door abstractie en een gemanierde tijdloosheid in schril contrast met het pseudo-moderne idee van snelle en vervangbare mode zonder betekenis. Deze beoogde ontwerphouding komt ook tot uiting in de ingetogen ontwerpbenadering van de collecties, waardoor ingewijde modeklanten worden verwelkomd om deze gepersonaliseerde esthetiek te erkennen.
PRODUCTIE METHODES
De productie volgt een duurzaam model, aangezien we produceren in een hecht samenwerkingsprogramma van kleinschalige kledingateliers die dezelfde duurzaamheidsprincipes met ons delen. Met de hand gemaakte details in onze kledingstukken komen regelmatig voor en onze strenge kwaliteitsnormen zorgen ervoor dat onze productiemethoden ervoor zorgen dat de kledingstukken jarenlang meegaan. De inkoop van stoffen volgt ook een soortgelijk patroon als we zoeken en kopen bij textielfabrieken die aantonen dat ze gevoelig zijn voor het milieu. Onze kledingcollecties zijn op de markt getest op hun pasvorm, omdat we onze klanten graag willen verzekeren van onze oprechte bedoelingen. We willen geen zielloze verkoop doen, omdat we willen dat onze klanten op verantwoorde wijze kopen en de menselijke inspanningen van de kledingproductie erkennen.
Deze jonge collectie is al van het begin van haar ontstaan in ons assortiment. We verdelen het merk voor BENELUX en merken elk seizoen een betere doorverkoop in de winkels. De prijzen liggen zeer laag in het middensegment waardoor het toegankelijk is voor iedereen en jong en oud. Sinds kort hebben we een enorm scala aan maten nl van XS (34) tot 5XL (54) wat voor iedereen natuurlijk nog eens een extraatje is om voor deze collectie te kiezen. jong en oud, slank en rond, blond en zwart, een droom om te dragen door de verfijning van de kwaliteiten.